Isparta Gül Turu 1-3 Haziran 2022

Türkiye’nin en önemli değerlerinden biri olan Isparta Gül’ünü keşfedeceğimiz gezimizde bize
Prof.Dr. Ekrem Sezik ve Prof.Dr. Erdem Yeşilada
bilgileri ve sohbetleri ile eşlik edecekler.
01 Haziran 2022, Çarşamba
Yazılı Kanyon Tabiat Parkı, Kovada Gölü Milli Parkı, Eğirdir
Sabah saatlerinde İstanbul’dan gelen misafirlerimizi 08:45’de Antalya Havaalanı’nda karşılıyoruz. Yaklaşık 1 saat süren yolculuğumuz sonrası Karacaören Barajı’nda bulunan tesisimizde serpme kahvaltımızı almak için duruyoruz.

Kahvaltı sonrasında Kral Yolu’nun bir parçası olan ve muhteşem doğası ile ünlü Yazılı Kanyon’a geçiyoruz. Bu Kanyon’a yazılı denmesinin sebebi Epiktetos’un Hür İnsan üzerine yazdığı şiirin burada bir kaya üzerine yazılmış olmasıdır. Çok güzel bir yürüyüş parkuruna sahip Kanyon, bitki örtüsünün çeşitliliği ile meşhurdur. Göksu Nehri yanı başımızda kızılağaçların, saçlı meşelerin, deli zeytinlerin, defnelerin, mersinlerin ve zakkum ağaçlarının gölgesinde Kanyon’da doğayla baş başa bir yürüyüşe çıkacağız.

Yürüyüşümüzün ardından nehir üzerinde bulunan restoranımızda bölgeye özel Alabalık/Tavuk/Köfte menümüzü alıyoruz. Yazılı Kanyon sonrasında Kovada Gölü Milli Parkı’na hareket ediyoruz. Burada yürüyüş yolundan Seyir Terasına ulaşıp fotoğraf çekimlerini tamamlayıp Küçük Tabiat Varlıkları Müzesi’ni geziyoruz. Sonrasında Eğirdir Akpınar Seyir Terası’na doğru yola çıkıyoruz. Seyir Terasında Eğirdir Gölü’nü doyumsuz şahane manzara eşliğinde fotoğraf çekimlerimizi tamamlayıp çay ve kahvelerimizi yudumluyoruz. Molamızın ardından Türkiye’nin ikinci en büyük tatlı su gölü olan Eğirdir Gölü’ne hareket ediyoruz. Yeşilin bin bir tonunu görebileceğimiz Eğirdir Gölü’ne varışımızın ardından göl çevresinde yürüyüş yapıyor ve 2000 yıllık tarihe sahip olan Yeşil Ada’yı geziyoruz. Ardından Akşam yemeğimizi almak ve konaklamak için Otelimize geçiyoruz.

02 Haziran, 2022 Perşembe
Güneykent, Gül Bahçeleri, Gül Toplama, Gül Fabrikaları ve Gül Semineri
Otelimizde sabah kahvaltımızı aldıktan sonra Isparta’ya bağlı Güneykent Gül Köyü’ne hareket ediyoruz. Gülbirlik’e bağlı gül bahçesinde gül toplama ve fotoğraf çekimlerini tamamlayıp Gül Müzesini ve Gülbirlik Gül Yağı Fabrikasını geziyoruz. Daha sonra Gül havuzunda muhteşem fotoğraflar çekerek Güneykent Gezimizi tamamlıyoruz. Ardından Isparta merkezde bulunan Etnografya Halı ve Kilim Müzesi’ne gidiyoruz. Serbest zamanımızın ardından öğle yemeğini almak için Isparta’ya özgü meşhur Kebap Restoranına gidiyoruz. Yemeğin ardından Konferans için Otelimize geçiyoruz. Akşam yemeği otelimizde servis ediliyor.

Öğle yemeğimizin ardından Gül Seminerine geçiyoruz.
15.00-17.00 Gül Semineri
Prof. Dr. Ekrem Sezik ve Prof. Dr. Erdem Yeşilada

03 Haziran, 2022 Cuma
Sagalassos Antik Kenti
Sabah otelde alacağımız kahvaltının ardından Gölcük Tabiat Parkı’na hareket ediyoruz. Harika bir doğa ve çam ağaçlarının arasından Gölcük gölünün manzarasını seyrediyoruz. Gölden ayrılıyor ve öğle yemeği için duruyoruz. Daha sonra gezimize Anadolu'daki en görkemli antik kentlerden birisi olan Sagalassos Antik Kenti ile devam ediyoruz. İlk olarak 1706’da Fransız gezgin Paul Lucas tarafından keşfedilen Sagalassos’ta arkeolojik kazılar 1990’da başlatılmıştır. 1700 m rakımda meyilli araziye inşaa edilen bu kent Antik Yunan’da Pisidya’ya başkentlik yapmıştır. Bu antik kentin en önemli özellikleri, dünyanın en yüksek rakımlı tiyatrosu ve Antik dönemden bu yana akan çeşmeleridir. Antik kenti keşfimizde; dünyanın en yüksek rakımlı tiyatrosunu, Mercellum, Meclis Binası, Antroninler Çeşmesi, Roma Hamamı, Odeon, Çömlekçiler mahallesi, Agora, Neon Kütüphanesi, antik dönemden bu yana suları halen akmakta olan Helenistik çeşme ve şehirdeki diğer kalıntıları görüyoruz. Sagalassos gezimizin ardından misafirlerimizi uğurlamak üzere 16.30’da Antalya Havalimanı’na bırakıyoruz.